آیا در صورت ادغام خطوط هوایی با “لا از اینچئون ، 100٪ سهم از نیویورک ، قیمت بلیط هواپیما افزایش می یابد



خبرنگار هوانگ جین هوانگ

از آنجایی که کره ایر ، که افزایش سرمایه 2.5 تریلیون وونی را به پایان رسانده است ، کاملاً متعهد به مراقبت های مناسب در خطوط هوایی آسیانا است ، کار ادغام به طور مداوم در حال پیشرفت است. با این حال ، با مسئله انحصار ، چراغ قرمز نیز برای ادغام روشن شد.

کی هونگ وو ، رئیس جمهور کره هوایی ماه گذشته در یک کنفرانس مطبوعاتی آنلاین با تأکید بر اینکه از انحصار نمی ترسد ، گفت: “هواپیمایی کره ای و آسیانا 38.5 درصد سهم مسافر در فرودگاه اینچئون را دارند.”

معمولاً ، هنگامی که یک اپراتور بیش از 50٪ را اشغال می کند ، FTC احتمالاً دارای انحصار است. همانطور که پرزیدنت وو گفت ، مهم نیست که سهم اسلات از 50٪ کمتر باشد ، اما مشکل این است که سهمی که وو گفت بر اساس منطقه زمانی تعیین می شود.

هنگام در نظر گرفتن اشتراک گذاری مسیر در مسیر ، تاریخچه تغییر می کند.

علاوه بر این ، طبق داده های ارائه شده توسط وزارت زمین ، زیرساخت و حمل و نقل توسط نماینده حزب دموکرات پارک سانگ هیوک ، از 143 پرواز بین المللی انجام شده توسط هواپیمایی کره ای و آسیانا در سال 2019 ، 32 مسیر (22.4٪) سهمی از بیش از 50٪ هنگام ترکیب این دو شرکت.

به طور خاص ، 7 مسیر از اینچئون به اینچئون ، از جمله △ LA ، △ نیویورک ، △ شیکاگو ، △ بارسلونا ، سیدنی ، پالائو و n پنوم پن ، در کل 100٪ سهم دارند.

از اینچئون تا △ هونولولو △ رم △ پوکت △ دهلی نیز از 75 ed فراتر رفت.

بسیاری از مسیرهای مربوط به انحصار ، مسیرهای ارزان قیمت از راه دور هستند. اگر یک شرکت هواپیمایی خاص مسیر را در انحصار خود قرار دهد ، این آسیب به مصرف کننده وارد می شود. این بدان دلیل است که گزینه دیگری برای افزایش قیمت بلیط هواپیما وجود ندارد.

مسافران پروازهای ترمینال 2 در فرودگاه بین المللی اینچئون را بررسی می کنند. خبرنگار پارک جونگ مین

نگرانی در مورد انحصار هواپیمایی کره ای و هواپیمایی آسیانا قبلاً مطرح شده است.

در چهارم ، دفتر تحقیقات قانونگذاری شورای ملی اظهار داشت: “مسائل و مسائل مربوط به ادغام و ادغام شرکت های هواپیمایی بزرگ (FSC) – ② مشکلات اصلی در غربالگری ترکیب های تجاری FTC.” در عوض ، لازم است برای تعیین بازار برای هر مسیر ، – او اشاره کرد.

در مورد پروازهای بین المللی ، جابجایی بین مسیرها نادر است ، بنابراین اگر انحصار به انحصار درآید ، قیمت افزایش می یابد و مصرف کنندگان ممکن است خسارت ببینند.

دفتر تحقیقات قانونگذاری نشان داده است که 38.5 درصد اسلات شرکتهای هواپیمایی یکپارچه ، همانطور که رئیس جمهور وو کی هونگ اظهار داشت ، رقمی نیست که نشان دهنده سهم اسلات در “مسیرهای” جداگانه باشد ، بنابراین اختلاف انحصار در مورد مسیرهای خاص. ”

“در برخی از پروازهای بین المللی از اینچئون به شهرهای بزرگ ایالات متحده ، ژاپن و چین ، که تعداد زیادی خطوط هوایی یکپارچه دارند ، سهم اسلات های خطوط هواپیمایی یکپارچه از 38.5٪ فراتر می رود و ممکن است مسیرهایی وجود داشته باشد که انحصار را تشکیل دهند. “باید به دقت در آن بررسی شود.”

کمیسیون تجارت عادلانه که در تاریخ 14 ماه گذشته گزارشی در مورد ترکیبی از شرکت کره هوایی دریافت کرد ، تیم ویژه ای را برای بررسی تأیید نقص تجاری تشکیل داد یا خیر.

در گزارشی از برنامه تجاری 2021 ، کیم جی شین ، معاون رئیس FTC گفت که در رابطه با ترکیب تجاری این دو شرکت ، بخش تجزیه و تحلیل اقتصادی هر کدام دو نفر را استخدام کرده و دو متخصص خارجی را برای تشکیل یک تیم ویژه متشکل از شش نفر اضافه کرده است. .

کیم معاون رئیس جمهور گفت: “ما از نزدیک بررسی خواهیم کرد تا رقابت در بازار مربوط محدود نشود و به مصرف کنندگان آسیب نرساند.”

در شرایطی که صنعت هواپیمایی در بحران است ، FTC احتمالاً ادغام دو شرکت هواپیمایی را تحت شرایطی مانند محدود کردن افزایش قیمت تصویب می کند ، زیرا چاره ای جز ادغام خطوط هوایی کره و آسیا نیست.

پارک سانگ این ، رئیس سیاست عدالت اقتصادی اتحاد مدنی ، توضیح داد: “برای مسیرهایی که نگرانی های انحصاری زیادی دارند ، می توان برخی از حقوق استفاده از اسلات های خطوط هوایی یکپارچه را بازگرداند و اقدامات اصلاحی علیه رقبا مانند LCC و خطوط هوایی خارجی. ”

Leave a reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *