عکس طولانی از یک وسیله نقلیه هیدروژنی. اخبار yunhap

گام های شرکت های محلی در جهت “اقتصاد هیدروژن” در حال شتاب گرفتن است.

نتایج قابل مشاهده از “حمل و نقل (تحرک)” حاصل می شود. وسایل نقلیه الکتریکی هیدروژنی در حال حاضر پس از خودروهای الکتریکی خالص (BEV) بیشترین علاقه را در بخش خودرو دارند. گروه موتور هیوندای مفهوم تحرک را که از طریق برق هیدروژن تأمین می شود ، از اتومبیل گرفته تا قطار و هواپیما گسترش می دهد.

پیش بینی اینكه هیدروژن به یك منبع انرژی تمام عیار برای جایگزینی نفت تبدیل شود ، شركت های پیشرو در زمینه انرژی محلی آمادگی دارند كه با افزایش سرمایه گذاری در رقابت برای رهبری رقابت كنند.

موتور هیوندای موتور ، باز با هیدروژن نکسو ، تراموا برقی · UAM · تولید “انبساط” انرژی

وسایل نقلیه هیدروژنی منطقه ای هستند که هیوندای موتورز در بازار جهانی پیشرو است.

طبق تحقیقات SNE Research و دیگران ، شرکت هیوندای موتور در پایان سه ماهه سوم سال گذشته با سهم بازار 73.8 درصدی در بازار جهانی خودروهای هیدروژنی رتبه اول را کسب کرده است. تویوتا (11.5 درصد) و هوندا (2.8 درصد) در تعقیب هستند ، اما تفاوت آنها کم نیست.

پس از نکسو ، برای اولین بار در جهان ، ماشین Exient ، یک وسیله نقلیه تجاری ، به اروپا صادر شد. اخیراً نیروگاهی با استفاده از پیل سوختی نکسو در مجتمع پتروشیمی اولسان نصب شده است. علاوه بر اتومبیل ، کامیون و اتوبوس ، شرکت هیوندای موتور قصد دارد سلول های سوختی هیدروژن را برای تحرک هواپیمایی شهری (UAM) اعمال کند.

هیوندای روتم ، یکی از اعضای گروه موتور هیوندای ، آرزوی خود برای توسعه “قطار برقی هیدروژنی” را برای اولین بار در کره اعلام کرده است. در مورد تراموا برقی هیدروژنی که توسط هیوندای روتم ساخته شده ، هدف دستیابی به حداکثر سرعت 70 کیلومتر و حداکثر مسافت پیموده شده 200 کیلومتر با یک بار شارژ است.

تجاری سازی تراموا برقی هیدروژنی احتمالاً به عنوان یک سیستم وسیله نقلیه در “طرح راه آهن شهری اساسی” برای تراموایی که از شهر جدید دونگتان 2 در هواسئونگ سی در استان گیونگی عبور می کند ، گنجانده شده است.

هیوندای موتور در زمینه هیدروژن پیشتاز است ، زیرا جنبه های پیشرفته ای در تجاری سازی دارد ، اما در حال گسترش کاربرد خود نه تنها برای برنامه های موبایل مانند وسایل نقلیه الکتریکی بلکه برای برنامه های ثابت مانند نیروگاه ها است.

در گفتگوی تلفنی با CBS Norcut News ، یک مدیر جدی شرکت هیوندای موتور گفت: “ما از طریق یک پروژه آزمایشی موفق برای پیل های سوختی هیدروژن تجاری خواهیم کرد ، آن را در سایر صنایع اعمال خواهیم کرد و تلاش می کنیم صنعت هیدروژن را از طریق صرفه جویی در مقیاس گسترش دهیم. “

شرکت دیگری که در زمینه کاربردهای موبایل پیشرفت می کند ، Doosan Fuel Cell است که سلول های سوختی را برای کشتی ها تولید می کند.

شرکت های داخلی در حال توسعه سلول های سوختی الکتریکی هستند که جایگزین موتورهای احتراق داخلی مانند اتومبیل ها ، قطارها (موتورهای دیزلی) ، کشتی ها و هواپیمایی می شوند که منابع اصلی سوخت آنها بنزین ، گازوئیل و نفت سفید است.

در زمینه هواپیماهای مسافربری بزرگ ، ایرباس اعلام کرده است که هواپیماهای هیدروژنی را تا سال 2035 تجاری خواهد کرد.

اخبار yunhap

تلاش برای تبدیل “هیدروژن استخراج شده” پتروشیمی و LPG- مرکز – “هیدروژن سبز”

شرکت های انرژی داخلی نیز در استخراج ، فرآوری و تأمین هیدروژن سرمایه گذاری های تهاجمی انجام می دهند.

آنها توجه را به روشهای موجود استخراج هیدروژن ، مانند “هیدروژن ثانویه” ، که علاوه بر این در کارخانه های پتروشیمی تولید می شود و “هیدروژن استخراج شده” تولید شده توسط گاز طبیعی مایع (LNG) ، جلب می کنند. علاوه بر این ، حوزه تجارت در حال گسترش به “هیدروژن سبز” است که با استفاده از برق تجدید پذیر به عنوان منبع انرژی ، هیدروژن را از آب جدا و تولید می کند.

SK Group “گروه توسعه تجارت هیدروژن” را تشکیل داده است که متشکل از 20 کارمند از SK Innovation و SK E&S است. SK در کوتاه مدت هیدروژن جانبی و هیدروژن استخراج شده تولید خواهد کرد و تولید هیدروژن سبز را در طولانی مدت ترویج می دهد.

پیش از این ، هیوسانگ در آوریل سال گذشته توافق نامه ای با شرکت گاز آلمان Linde Group برای ساخت یک کارخانه 1300 تن در سال هیدروژن مایع تا سال 2022 امضا کرد.

در گروه Hanwha ، شرکت Hanwha Solutions که از انرژی خورشیدی و هیدروژن به عنوان اصلی ترین کار خود استفاده می کند ، اواخر سال گذشته شروع به تحقق ایده تجارت هیدروژن کرد. Hanwha Solutions قصد دارد فناوری الکترولیز را آزمایش کند که انرژی خورشیدی و باد را به هیدروژن تبدیل می کند.

راه حل های Hanwha 100٪ سهام شرکت Shimaron در ایالات متحده را کسب کرده است ، که معروف است دارای فناوری مخزن فشار بالا در کلاس جهانی است.

POSCO قصد دارد با راه اندازی سیستم تولید هیدروژن سبز در مقیاس 2 میلیون تن تا سال 2040 و 5 میلیون تن تا سال 2050 به خنثی شدن کربن دست یابد.

از آنجا که روش استخراج هیدروژن از گاز طبیعی مقادیر زیادی دی اکسید کربن منتشر می کند ، تولید هیدروژن سبز برای “اقتصاد هیدروژن” ضروری است تا به عنوان یک روش کاملاً سازگار با محیط زیست شناخته شود. با این حال ، برخی اشاره می کنند که اقتصاد هیدروژن تمام عیار “راهی طولانی در پیش دارد” زیرا این روش ساختاری گران و ناکارآمد است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *