در مرکز توجه - دریاسالار کوزنتسوف

دریاسالار کوزنتسوف آرم نیروی دریایی روسیه محسوب می شود.

به گفته رسانه های روسی ، فرماندهی نیروی دریایی روسیه امیدوار است که هواپیما را با یک رزمناو – که به عنوان تنها ناو هواپیمابر نیز شناخته می شود – “دریاسالار کوزنتسوف” بازگرداند.

پیش از این ، پرچمدار ناوگان شمال هنگامی که تقریباً در حین تعمیرات غرق شد و آتش گرفت ، حوادث ناگوار زیادی را متحمل شده بود. با این حال انتظار می رود کشتی در آینده نزدیک برگردد.

از آنجا که به نظر می رسد آدمیرال کوزنتسوف در حال پیر شدن است ، اغلب تحت تعمیراتی قرار می گیرد که با جنگ مدرن سازگار نیست ، بسیاری تعجب می کنند که آیا کشتی واقعاً امروز مورد نیاز نیروی دریایی روسیه است؟ .

انحرافات

طبق گزارش خبرنگار روسیه ، دریاسالار کوزنتسوف کارآمدترین ناو هواپیمابر در مقایسه با سایر ناوهای جهان نیست. این از طراحی اصلی ناو هلی کوپتر اصلی ناشی می شود که قادر به پذیرش تیک آف و فرود یک هواپیما است.

با این حال ، از آنجا که حامل از تنگه ترکیه ممنوع بود ، دریاسالار کوزنتسوف مجبور شد موشک ها را تجهیز کند و به یک رزمناو تبدیل شود. بعداً رسماً به یک بمب افکن جنگنده سنگین تبدیل شد.

دریادار کوزنتسوف از چند سال گذشته درگیر سوریه بوده است. از 420 پرواز برخاسته از نیروی دریایی روسیه – به گفته ناظران آمریکایی – 154 مورد از عرشه دریاسالار کوزنتسوف ساخته شده است.

اما در میان این سفرها ، روسیه در طی 20 روز ، نه در مبارزه با تروریسم ، بلکه به دلیل مشکلات فنی مداوم با دریاسالار کوزنتسوف ، در طی 20 روز دو هواپیما از دست داد. با دستگاه تصفیه هوا ، گاهی اوقات با کابل.

در همان زمان ، نیروی هوایی اصلی روسیه به پایگاه هوایی Hmeimim منتقل شد و در آنجا مأموریت هایی را انجام داد. به عبارت دیگر ، این ناو هواپیمابر به دریای مدیترانه اعزام شده است که فقط “دستکاری” دشمن است ، اما ماموریت خود را انجام نمی دهد.

به دنبال عملیات در سوریه ، نیروی دریایی روسیه تصمیم گرفت کشتی را برای مدرنیزاسیون عمیق به شمال بازگرداند. و یک حادثه وحشتناک با یک اسکله شناور رخ داد ، که باعث شد دریاسالار کوزنتسوف تقریباً در زمان صلح غرق شود. پس از حادثه آتش سوزی ، کشتی تعمیر شد و از آن زمان به بعد خاموش است.

باید برگردم؟

در مرکز توجه - دریاسالار کوزنتسوف

دریادار کوزنتسوف در طول جنگ در سوریه اشتباه کرد و تحت تأثیر قرار نگرفت.

رسانه های روسی اخیراً عکس هایی را از فرودگاه Severomorsk-3 منتشر کردند ، جایی که هواپیماهای دریاسالار کوزنتسوف در آنجا نبودند.

این یک مشکل اساسی تلقی می شود. بدون زمان کافی برای پرواز ، خلبانان مهارت های خود را از دست می دهند. این همچنین بدان معناست که روسیه در واقع ناوگان هواپیمایی کارآمدی در ناوهای هواپیمابر ندارد.

و در اینجا این س arال مطرح می شود که آیا روسیه برای بازگشت به چنین کشتی معیوبی احتیاج دارد؟ همانطور که با دید گسترده تر ، این سال پیش خواهد آمد که آیا روسیه به ناو هواپیمابر احتیاج دارد؟

تاکنون روسیه در مورد سرنوشت دریاسالار کوزنتسوف توضیحی نداده است. برای پاسخ به س questionال فوق ، خبرنگار دو جنبه را تحلیل می کند.

از یک طرف ، ناو هواپیمابر نمادی سنتی از نیروی دریایی قلمداد می شود ، چیزی که فقط قدرت های بزرگ می توانند آن را بسازند و به عنوان طراحی قدرت در خارج دیده می شود. به عنوان مثال ، در ایالات متحده ، فقط ارسال ناو هواپیمابر به جایی در دنیا برای ناظران برای درک پیام پیام واشنگتن کافی است.

اگر روسیه چندین ناو هواپیمابر رسمی داشت ، می توانست کشتی هایی را به سواحل سوریه یا ونزوئلا بفرستد ، آنها را در نزدیکی جزایر کوریل لنگر بیندازد و به وزن خارجی کاملاً متفاوتی برسد.

اما از طرف دیگر ، امروز خود بخش حمل و نقل در یک بحران جدی قرار دارد. با تولید موشک ها و سلاح های مافوق صوت ، ناوهای هواپیمابر به طور فزاینده ای از “مرگ آب” به یک هدف شناور غول پیکر تبدیل می شوند.

علاوه بر این ، ساخت و نگهداری آنها گران است ، که این بیش از توان صنعت و بودجه امروز روسیه نیست. در مقایسه با ایالات متحده ، روسیه از این لحاظ واقعاً ضعیف است.

بنابراین ، تلاش برای عملی كردن دریاسالار كوزنتسوف “وصله ای” حقیقت فوق را تغییر اساسی نخواهد داد. کشتی ناموفق است ، قدیمی است و منابع آن اگرچه مدرن شده اند اما تقریباً تمام شده اند.

به گزارش خبرنگار ، بهترین کاری که می توان برای دریاسالار کوزنتسوف انجام داد ، برداشتن کشتی ، انتقال آن از شمال به دریای سیاه ، در جایی که شرایط بهتر است ، و تبدیل آن به یک کشتی آموزشی که کشتی های هوایی آن هواپیمایی دریایی است. این شرکت می تواند به امید روزی که روسیه یک ناو هواپیمابر رسمی بسازد ، به کار خود ادامه دهد.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *