شاهد صداهایی مانند انفجار بمب ، سونامی را شنید

نکات مهم - سقوط بوئینگ 737: شاهدان صداهایی مانند بمب های منفجر شونده ، سونامی می شنوند

یک قایق نجات اندونزیایی در جستجوی سقوط بوئینگ 737-500 بسیج شد.

مقامات نظامی اندونزی گفتند که غواصان یک روز پس از سقوط هواپیمای 62 نفره ، قطعاتی از لاشه هواپیمای بوئینگ 737-500 را در عمق 23 متری دریای جاوه پیدا کردند.

هادی تیاهیانتو ، فرمانده نیروی هوایی اندونزی در بیانیه ای گفت: “ما گزارش هایی را برای دید خوب و روشن زیر آب از تیم غواصان دریافت کرده ایم که امکان شناسایی برخی از قطعات هواپیما را فراهم می کند.” .

وی گفت: “ما اطمینان داریم که هواپیما در آنجا سقوط کرده است.” مقامات افزودند ، نیروهای نجات اندونزی صبح روز 10 ژانویه ، یک روز پس از بوئینگ 737-500 که 62 نفر را در آن داشت ، اجساد ، لباس و قطعات فلزی را از دریای جاوه خارج کردند. اندکی پس از پرواز از جاکارتا سقوط کرد.

وزیر حمل و نقل بودی کاریا سومادی گفت که مقامات پس از تعیین “مکان احتمالی سقوط” تلاش گسترده ای برای جستجو داشته اند.

به گفته فرمانده نیروی هوایی اندونزی ، مارشال هادی تاژجانتو ، ناوگان های موجود در کشتی دریایی ریگل ، مجهز به وسایل نقلیه کنترل از راه دور ، سیگنال هایی از هواپیما پیدا کردند که با مختصات آخرین پیام خلبان مطابقت دارد قبل از ناپدید شدن هواپیما.

بیش از 12 ساعت پس از قطع ارتباط بوئینگ توسط یک شرکت هواپیمایی اندونزیایی ، هنوز مشخص نیست که علت سقوط هواپیما چیست.

ماهیگیران در اطراف جزایر هزار ، یک جزیره زنجیره ای در شمال ساحل جاکارتا ، گفتند که حدود ساعت 2:30 بعد از ظهر به وقت محلی صدای انفجار را شنیدند.

ماهیگیری سلیحین از طریق برق به AP گفت: “ما صدای انفجار چیزی را شنیدیم ، فکر کردیم بمب یا سونامی است ، زیرا در این صورت جت عظیمی از آب را از آب دیدیم.” تلفن.

“باران زیادی می بارید و هوا وحشتناک بود. بنابراین به سختی می توان اطراف را دید. اما پس از انفجار می توان جت آب و موجی بزرگ را مشاهده کرد. ما شوکه شدیم و لاشه هواپیما و سوخت را مستقیماً در اطراف قایق خود دیدیم.

پرواز SJ182 اندونزی یک ساعت قبل از پرواز در ساعت 2:36 بعد از ظهر به تأخیر افتاد. وی چهار دقیقه بعد از تماس خلبان با کنترل ترافیک هوایی برای پرواز در ارتفاع 8،839 متری از رادار ناپدید شد. 62 سرنشین از جمله هفت کودک و سه نوزاد هستند.