[ad_1]

طبق اوراسیا ریویو ، نادیده گرفتن موضع صریح دهلی نو برای ایالات متحده دشوار خواهد بود. آمریکا مصمم به اجرای قانون علیه دشمنان آمریکا از طریق تحریم (CAATSA) است.

در اوایل این هفته ، ایالات متحده به رقبا یادآوری کرد که قانون CAATSA را بر ترکیه اعمال می کند زیرا آنکارا سیستم دفاع موشکی S-400 را از روسیه خریداری کرد. در یک کنفرانس مطبوعاتی مرتبط ، دستیار وزیر امور خارجه کریستوفر فورد ابراز امیدواری کرد که سایر کشورها تعهد آمریکا برای اعمال مجازات تحت CAATSA را “تشخیص دهند” و کشورها باید از آن اجتناب کنند. خرید تجهیزات روسی بیشتر ، به ویژه این امر می تواند ایالات متحده را مجبور به تحریم کند.

این امر بار دیگر نگرانی ها را درباره احتمال مجازات در هند افزایش داده است. در سال 2018 ، هند برای خرید 5 مجتمع S-400 سفارشی به ارزش 5.3 میلیارد دلار صادر کرد و اولین پرداخت 800 میلیون دلار انجام شد.

لهجه ها -

خرید اس -400 روسیه می تواند روابط ایالات متحده و هند را بدتر کند.

وزارت امور خارجه آمریكا همچنین برای هر موردی كه مجازاتهای مبتنی بر CAATSA اعمال یا معاف از تحریم شود تصمیم ویژه ای اتخاذ كرده است. برای اجرای مجازات ها ، توافق نامه دفاعی باید به عنوان “معامله اساسی” با آژانس های دفاعی یا اطلاعاتی روسیه تعریف شود. و این معامله می تواند بر سیاست خارجی و امنیت دفاعی ایالات متحده تأثیر بگذارد.

ایالات متحده گفته است كه هدف این تحریم ها تأثیر منفی بر توانایی دفاعی هیچ كشوری نیست ، بلكه در عوض مجازات روسیه به دلیل “اقدامات بی احترامی در خارج از كشور” است. اعتقاد بر این است که این امر صنعت دفاعی روسیه را محروم کرده و از نفوذ دفاعی آن بر دیگر شرکا خواهد کاست.

تاکنون ترکیه اس -400 را خریداری کرده است که ساختارهای دفاعی خاصی را درگیر تحریم ها دیده است. اگرچه هنوز تصمیمی درباره هندوستان اتخاذ نشده است ، اما هیچ دلیلی مبنی بر اینكه هند به برتری بدون مجازات نسبت به تركیه متحد ناتو برسد ، یافت نشده است.

ترکیه به عنوان یک شریک مهم در تجهیزات دفاعی ایالات متحده ، قوانین “معامله اساسی” را که بر منافع امنیتی ایالات متحده تأثیر می گذارد نقض کرده است.

ایالات متحده بر این باور است که استقرار S-400 “پرسنل و فناوری ارتش ایالات متحده را تهدید می کند” زیرا این سلاح می تواند اطلاعات مربوط به “توانایی F35” را برای انتقال به مسکو جمع آوری کند. این امر منجر به تعلیق همکاری ترکیه در برنامه تولید جت جنگنده مشترک F-35 شد.

تحریم های آمریکا آژانس اصلی تأمین تسلیحات ترکیه ، SSB را هدف قرار داده و دریافت هرگونه كمك از بانك صادرات و واردات آمریكا را با مسدود كردن دارایی ها و تحریم های ویزا علیه رئیس SSB و سه عضو دیگر سازمان منع كرده است.

وزارت امور خارجه آمریکا به سایر کشورها هشدار داده است که از روسیه سلاح مهم خریداری نکنند. این همان چیزی است که هند را نگران می کند. وقتی هند S-400 را با کیف اسلحه ترک خریداری می کند ، اختلاف وجود دارد.

اول ، نگرانی های ایالات متحده در مورد انتقال داده های فنی F-35 به روسیه از طریق عملیات بین ایالتی در ترکیه نمی تواند در مورد هند اعمال شود ، زیرا این کشور مالک آن نیست. این جنگنده ها با این حال ، خرید S-400 توانایی هند در خرید فناوری دفاعی مدرن از ایالات متحده را پیچیده یا حتی تحت تأثیر قرار خواهد داد.

کارشناسان خاطرنشان می کنند که S-400 جدید فقط شرایط عملیاتی هند را برآورده می کند. بنابراین هند ، جدا از تلاش برای تحكیم به عنوان “یك كشور به سوی استقلال” برای دستیابی به منافع ملی خود ، دلایل خوبی برای پیروی از این سیستم دارد.

این واقعیت که امضای اس -400 یک سال پس از لازم الاجرا شدن CAATSA به معنای آگاهی کامل دولت هند از عواقب تصمیم خود برای داشتن این سلاح است. بهترین توضیح هند برای این انگیزه تنها می تواند دو مورد باشد: اول ، هند علاقه مند به ادامه روابط دفاعی با روسیه است. دوم ، خطرات این حرکت را می توان به طور کامل و هموار با آمریکایی ها برطرف کرد.

ایالات متحده در حال همکاری نزدیک با هند است و هند در واقع یکی از بازیگران اصلی برنامه های خود در هند و اقیانوس آرام است.

در این میان هند به تدریج وابستگی خود را به روسیه کاهش می دهد. سهم واردات اسلحه روسیه از هند از 70٪ در سال های 2010-2014 به 58٪ در 2014-2018 کاهش یافته است. در واقع ، ایالات متحده و اسرائیل ذینفعان اصلی این تغییر هستند و برآوردها نشان می دهد که معاملات طی دهه گذشته انجام شده است. به ارزش 20 میلیارد دلار بین دهلی نو و واشنگتن.

با این حال ، روسیه همچنان یک تامین کننده مهم سیستم های تسلیحاتی برای هند باقی خواهد ماند. این نه تنها می خواهد از شریک استراتژیک خود روسیه ، فن آوری بالایی کسب کند ، بلکه هند و روسیه نیز درگیر شبکه تولید مشترک هستند. علاوه بر این ، بعید به نظر می رسد که سابقه طولانی همکاری های نظامی و فنی بین دو کشور به زودی پایان یابد.

در حالی که تحریم های CAATSA تأثیر منفی بر رشد روابط هند و آمریکا خواهد داشت ، توانایی ترغیب هند برای کنار گذاشتن روابط دفاعی با روسیه عملی نیست. دهلی نو نیز از این واقعیت آگاه است که محاصره روسیه به هر طریقی فقط آن را به چین نزدیک می کند ، این امر به ضرر منافع هند و در نهایت منافع ایالات متحده است.

بدیهی است که توجیه هند دشوار خواهد بود ، خرید S-400 معامله قابل توجهی نیست. با این حال ، هند می تواند کاملاً به رفع تحریم ها امیدوار باشد.

بنابراین ، می توان دریافت که ایالات متحده به سختی می تواند موقعیت متفاوت دهلی نو را نادیده بگیرد ، وقتی که تصمیم خود را برای تحمیل CAATSA می گوید. با این حال ، ما امیدواریم که اعتماد به دست آمده از روابط ایالات متحده و هند از طریق سیاست هند و اقیانوس آرام ایالات متحده و یک چشم انداز بلند مدت جلوگیری از تحریم ها باشد.



[ad_2]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.