8 میلیون تن سیمان … تغییر اقتصادی در کره شمالی ، با عادی سازی اعداد آغاز می شود



اخبار yunhap

“صنعت مصالح ساختمانی 8 میلیون تن كوه سیمان را اشغال می كند ، 50000 خانوار در پیونگ یانگ می سازد (10000 خانوار در سال) ، 25000 خانوار در منطقه Geomdeok می سازد.”

این تنها هدفی است که دبیرکل حزب کره شمالی ، کیم جونگ اون ، به تعداد در میان وظایف برنامه پنج ساله توسعه اقتصادی ملی که در هشتمین کنگره حزب ارائه شده ، آشکار کرده است.

به نظر می رسد تجهیزات سیمان و مسکن اهداف سالانه مشخصی را در این کره شمالی غنی از منابع نشان داده است ، زمینه ای که بدون تکیه بر واردات خارجی در پس زمینه تحریم ها و محاصره های مرزی ناشی از کرونا 19 قابل دستیابی است.

اهداف اقتصادی که در مقایسه با انتظارات دهه 80 به میزان قابل توجهی کاهش می یابد

اما آنچه جلب توجه می کند این است که این هدف در مقایسه با گذشته یک هدف بسیار کم است.

در ششمین کنگره حزب در سال 1980 ، رئیس جمهور کیم ایل سونگ گفت: “100 میلیارد کیلووات برق ، 120 میلیون تن ذغال سنگ ، 15 میلیون تن فولاد ، 1.5 میلیون تن فلزات غیر آهنی ، 7 میلیون تن کود شیمیایی و 20 میلیون تن سیمان. “پیشنهاد می شود 1.5 میلیارد متر منسوجات ، 15 میلیون تن غلات ، 5 میلیون تن فرآورده های آبی و زمین احیا شده 300000 نفری تولید شود.” هدف ساخت و ساز مسکن که کره شمالی در دهه 1980 پیشنهاد می کرد معمولاً 150000 تا 200000 واحد بود.

از آن زمان ، کره شمالی همیشه هنگام ارائه اهداف اقتصادی خود از این هدف آینده استفاده می کند و هرگز از کنار گذاشتن رسمی این هدف آینده یاد نکرده است ، حتی اگر روزهای “راهپیمایی اضطراب آمیز” را در دهه 1990 طی کرد ، زمانی که اقتصاد کره شمالی فرو ریخت

کره شمالی ، که گفت 20 میلیون تن سیمان تولید کرده و 200000 واحد خانه ساخته است ، در این برنامه 5 ساله اقتصادی ، هدف تولید 8 میلیون تن سیمان و ساخت 50000 خانه در پیونگ یانگ را به شدت کاهش داده است.

پروفسور کیم بونگ رو از انستیتوی اتحادیه و صلح دانشگاه ملی سئول گفت: “سایر بخشها با ارقام مشخص نشده است ، اما شرایط با پرونده سیمان تفاوت چندانی ندارد ، بنابراین من حدس می زنم که هدف را به طور قابل توجهی پایین بیاورم. “یک تغییر بزرگ در ساختار این است که کره شمالی شیوه های گذشته را شکسته ، واقعیت را تصدیق کرده و اهداف قابل دستیابی را تعیین کرده است.”

علاوه بر این ، کره شمالی نیز نرخ رشد درآمد و هزینه های بودجه در سال جاری را در پایین ترین سطح از سال 2002 تنظیم کرده است.

نرخ رشد درآمد و هزینه امسال همچنین کمترین میزان از سال 2002 است.

براساس پیش نویس گزارش تسویه و تسویه مقدماتی امسال به مجمع عالی ملی کره شمالی ، افزایش درآمد و هزینه های بودجه به ترتیب 0.9 و 1.1 درصد نسبت به سال قبل است.

توضیح داده شده است که نرخ رشد بودجه در حدود 1٪ پایین ترین سطح از سال 2002 است ، نه تنها پس از مراسم تحلیف کیم جونگ اون.

به نظر می رسد دو جنبه در یک تجدید نظر اساسی در اهداف اقتصادی وجود دارد.

اول ، برای اقتصاد کره شمالی دشوار است که هدف برنامه خود را به دلیل سه گانه مانند اختلالات تجاری و خسارت سیل به دلیل تحریم های کره شمالی و جلوگیری از تاج 19 کاهش دهد.

بعلاوه ، همانطور که دبیرکل کیم در مجمع عمومی حزب ذکر کرد ، این محاسبه علمی است که امکان دستیابی به اهداف اقتصادی ، یعنی عادی سازی اعداد را در نظر می گیرد.

اخبار yunhap

بازتاب افول کره شمالی و عادی سازی اهداف اقتصادی

محقق چوی جی یانگ از انستیتوی اتحاد ملی کره گفت: “این نشان می دهد که شرایط در اقتصاد کره شمالی خوب نیست و فضای کافی برای گسترش مالی وجود ندارد.” “اخیراً مقامات کره شمالی پیشنهاد اقتصادی داده اند سیاست هایی که امکان پذیری را در نظر می گیرند. “درک عینی مقامات و ارائه سیاست های اقتصادی از نظر امکان سنجی عاملی است که عدم اطمینان اقتصاد کره شمالی را کاهش می دهد.”

در تاریخ 26th ، اخبار کار کره شمالی سرمقاله ای تحت عنوان “بیایید با دقت یک عملیات اقتصادی را برای اجرای برنامه پنج ساله جدید آماده کنیم” منتشر کرد و ایجاد “یک طرح جنگی واقع بینانه و بسیج شده” را برجسته کرد.

خط شروع در یک طرح واقع بینانه ، نه در یک برنامه نادرست ، عادی سازی اعداد است.

در شرایطی که مشخص نیست چگونه مذاکرات خلع سلاح هسته ای با بایدن در آینده در ایالات متحده توسعه می یابد ، کره شمالی در حال آماده سازی نسخه جدیدی از “خود توان بخشی” است که حتی با تأثیرات خارجی با اقدامات اضطراری خود نجات متزلزل نمی شود. مانند تحریم کره شمالی و کاهش تجارت به دلیل ویروس کرونا.

این برای تکمیل برنامه اقتصادی پنج ساله با شکستن موفقیت در اعتماد به نفس است که به اصطلاح واقعیت اقتصادی و امکان سنجی را محاسبه می کند.

با این حال ، محتوای “خود توان بخشی” وابستگی مستقلی نیست که واحدهای اقتصادی کره شمالی گاهی در آن زندگی می کنند ، بلکه “استقلال متمرکز تحت رهبری یکپارچه و مدیریت استراتژیک کشور” است.

تقویت کنترل اقتصادی دولت از طریق استقلال متمرکز

در سرمقاله ای تحت عنوان “بازیابی خود ، ملی ، برنامه ریزی شده و علمی” در تاریخ 29 ، روزنامه “ترود” می گوید: “هرگز ، هر بخش و هر واحد مستقل نیست ، جایی که من گاهی اوقات به تنهایی زندگی می کنم.” در صورت غالب شدن ، بی نظمی تشویق می شود و استاندارد بودن در تجارت اقتصادی و این پیامدهای شدیدی برای توسعه اقتصادی کشور خواهد داشت. ”

وی تأکید کرد ، “اگر پروژه های اقتصادی از نظر ملی اجرا نشوند ، چندین واحد تلاش ها ، مواد و منابع را برای حل همان مشکل که منجر به از دست دادن کار اجتماعی می شود ، رد می کنند.”

در چارچوب “استقلال متمرکز” ، کنترل اقتصادی کشور را به منظور افزایش قدرت تشدید می کند.

نکته اصلی این است که چگونه سیاست های ارتقا marketing بازاریابی در دوره کیم جونگ اون ، مانند سیستم سوسیالیستی مدیریت مسئولیت شرکتی و کشاورزی ، در این “استقلال متمرکز” قرار دارند.

سیاست های مناسب بازار مانند سیستم مدیریت مسئولیت شرکتی سوسیالیست ، که استقلال فعالیت های مدیریتی از جمله تولید ، فروش و سرمایه گذاری را گسترش می دهد و بسته به نتیجه مشوق ها را تضمین می کند ، همچنین زمینه مسئول بازده عملکرد دانه به کشاورزان ، در واقع گسترش تجارت بین کره شمالی و چین و گسترش بازار همراه با دوران کیم جونگ اون ، این یک محور مهم بود که اقتصاد را به چرخش درآورد.

جهت گیری سیاست های بازار محور با اعتماد به نفس متمرکز چیست؟

در روند واقعی حاکمیت سیستم مدیریت مسئولیت شرکتی سوسیالیستی ، اما نهادهای حزب و حزب دارای امتیازات زیادی از طریق تجارت خارجی مانند صادرات سنگ آهن وارد می کنند و کابینه که یک نهاد اقتصادی ملی است ، نمی تواند آنها را کنترل کند. جنبه ای عمیق داشت.

در وهله اول ، فقط به این دلیل که کره شمالی بر “خودمختاری متمرکز” تأکید دارد ، به نظر می رسد هیچ راهی برای حذف سیاست های بازار محور مانند سیستم مدیریت مسئولیت شرکتی سوسیالیستی وجود ندارد.

اگرچه این سیاست های بازار محور در گزارش جلسه تجارت هشتمین کنفرانس حزب ذکر نشده بود ، گزارش هایی وجود داشت مباحث عمیق بعداً در شوراهای بخش برگزار شد.

علاوه بر این ، چو یونگ دیوك ، مدیر كابینه كره شمالی در گزارش كارگر از 20 ام ، گفت: “اخیراً ، چندین واحد در بخش اصلی صنعت ، از جمله كارخانه فولاد چولیما ، به عنوان واحدهای آزمایشی و یك پروژه شناسایی شده اند. برای تحقق سیستم مدیریت مسئولیت شرکتی سوسیالیستی واقع بینانه است. “بیان شد که بحث ها بر روی تجربه تعمیم متمرکز بود.

شناخته شده است که سیستم سوسیالیستی مدیریت مسئولیت شرکتی متمرکز بر شرکتهای کوچک و متوسط ​​بود که دولت قادر به تهیه مواد لازم به عنوان مواد نبود ، این بدان معناست که بحث در مورد چگونگی کاربرد این مورد در جاهای دیگر وجود دارد.

جزئیات سیستم مسئولیت شرکتی سوسیالیستی اعمال شده در صنایع اصلی ، مانند شرکت چولیما استیل آلیانس ، فاش نشده است ، اما فرض بر این است که به شکل افزودن عوامل بازار به برنامه و کنترل کابینه است.

اخبار yunhap

کیم جونگ اون “تحریم های شدید علیه پدیده ممانعت از رهبری واحد کشور از طریق شانس ویژه

دبیرکل حزب ، کیم جونگ اون در جمع بندی هشتمین کنفرانس حزب تأکید کرد که “حتی پس از کنفرانس حزب ، برای هر پدیده ای که مانع رهبری یکپارچه کشور شود و از خاص بودن صحبت کند ، باید تحریم های شدید اعمال شود.”

این سخنان به عنوان سخنی تفسیر می شود که به کابینه ، ستون فقرات اقتصاد کره شمالی ، با هشدار به ارتش یا م institutionsسسات ممتاز حزب که بر ارز خارجی تسلط دارند ، با استفاده از تجارت خارجی و سیاست های بازاریابی ، مانند سیستم مدیریت مسئولیت سوسیالیستی شرکت ، قدرت می دهد.

این بدان معناست که سیاست های مختلف بازاریابی که توسط نهادهای نظامی یا ممتاز حزب دنبال می شوند ، تحت یک برنامه واحد قرار می گیرند و تحت عنوان “فرماندهی اقتصادی” توسط کابینه کنترل می شوند و در صورت مانع شدن مجازات می شوند.

“نقشه متحد کشور” ، مورد تأکید دبیرکل کیم در استراتژی اقتصادی برای سازماندهی مجدد و تقویت ، شامل قصد اصلاح روشهای مختلف اقتصادی غیر طبیعی است که برای بقا در هر واحد و بخش کره شمالی از طریق راهپیمایی دشوار او ارائه شده است. پدر کیم دوران. جونگ ایل همچنین بخوانید

همکار ارشد تحقیقات لی سوک کی از انستیتوی تحقیقات صنعتی گفت: “تأکید بر رهبری واحد کشور نباید از نظر تمرکز یا تمرکززدایی بلکه از نظر برقراری نظم اقتصادی دیده شود.” وی این است که فعالیتهای اقتصادی کشور تحت مدیریت دولت را به عنوان برنامه ریزی اقتصادی در آوریم. “

وقفه تجاری فعلی فرصتی برای بازسازی سیستم اقتصادی کره شمالی است.

در حقیقت ، مشاهداتی وجود دارد که لحظه کنونی که تجارت خارجی به دلیل تحریم های کره شمالی و کرونا 19 عملاً قطع شده است ، فرصت بسیار مناسبی برای تنظیم سیستم اقتصادی است.

گفته می شود که با قطع تجارت ، احتمال مخالفت ممتاز حزب یا ارتش در برابر کنترل کابینه نیز کاهش می یابد.

در حال حاضر مشخص نیست که نسخه جدید اقتصادی کیم جونگ اون موفق خواهد شد یا خیر.

سازماندهی مجدد سیستم با تعدیل نظم در بخش اقتصادی ضروری است ، اما در شرایطی که اقتصاد کره شمالی به دلیل قطع تجارت ناشی از محاصره مرزها برای یک سال به رکود ادامه می دهد ، ادغام مجدد اقتصاد کشور در حال تشدید است. احتمال تشدید مشکلات اقتصادی مانند انقباض بیشتر را می توان رد کرد.

همکار ارشد تحقیقات لی سوک کی گفت: “جهت بهبود حاکمیت اقتصادی ، تأکید بر رهبری واحد دولت و نقش کابینه ، به عنوان عادی سازی عملیات اقتصادی دنبال می شود ، اما احتمال رکود اقتصادی اصلاحات را نمی توان خاموش کرد. ما نیاز به نظارت دائمی داریم. ”

Leave a reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *